CREMA DE BAJOQUES AL PESTO


Aquesta crema la vaig fer per primera vegada després d'haver llegit una entrada del blog EL COMIDISTA, de Mikel López Iturriaga (El País).

La podeu consultar a l'enllaç:

Em va semblar molt interessant i vaig decidir-me a preparar-la. Recordo que va ser l'estiu de farà uns....3 anys.....uuuffff!!! Com passa el temps!!!! La vaig portar a la Mostra de Cuina de Móra d'Ebre, mostra culinària que es fa la setmana anterior a l'inici de la Festa Major. 

Respecte a la recepta original, aquesta és diferent...no faig el sofregit de la ceba, no poso a coure patata.... 

QUÈ NECESSITEM PER 4-6 PERSONES?

  • 800 grs de bajoques (la classe que més us agradi, la que tingueu a l'hort....) ben rentades i tallades a trossets
  • Crema de llet 
  • Oli d'oliva verge extra
  • Sal
  • Salsa pesto 
COM HO HEM DE FER? 

  1. Posem a coure les bajoques durant molta estona, que quedin molt ben cuites.    
  2. Quan estiguin cuites les triturem amb la batedora. Si veiem que ens ha quedat molt líquid de coure,  traiem una mica i el reservem. 
  3. Afegim la crema de líquid i ho posem a coure durant 3 minuts, aproximadament. Apaguem el foc.   
  4. Incorporem la salsa pesto al nostre gust. Dos tres, quatre cullerades...... i ho remenem ben remenat. La deixem refredar a la nevera. 









Comentaris

  1. Bon dia! A casa les bajoques al pesto amb formatge parmesà ens encanten, Però amb crema al pesto no se m'hagués acudit mai.
    Per cert veig que has fet servir les bajoques vermelles, són tendres i molt bones. Nosaltres en diem bajoques del bitxo, i vosaltres, com en dieu?
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Dolça!
      Nosaltres en diem bajoques roiges....eren les preferides de la padrina de Joan Salvador.
      Petonets i bona setmana!!!
      Olga

      Elimina
  2. Ostres Olga, quina idea la de posar-hi pesto, no se m'hauria acudit mai, li ha de donar una aroma molt especial. La provarem. Petons.

    ResponElimina
  3. Respostes
    1. Una gran sorpresa quan el vaig menjar amb bajoques i després amb aquesta crema.....mmm...m'encanta!!
      Petons,
      Olga

      Elimina
  4. Respostes
    1. ..i diferent, oi???? Mira que sempre he relacionat pesto amb pasta.....
      Bona Festa Major, flixanca!!!!
      Petons,
      Olga

      Elimina
  5. No havia sentit mai dir bajoques a les monjetes, quina gràcia! Aquesta recepta m'ha encantat amb la salsa pesto! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquí, a una part de l'Ebre, en diem així!! És el que té la nostra llengua....una gran riquesa...
      Petons!!!
      Olga

      Elimina
  6. Per tenir-la en compta, com un a bona crema freda.!!!!!!
    Salut i petons
    Teresa

    ResponElimina
    Respostes
    1. A l'estiu ve de gust tot allò que és fred....i una bona crema és un bon primer plat!!!!
      Salut i petons,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!