ARRÒS INTEGRAL CALDÓS DE POPETS


Fa unes setmanes vam preparar aquest arròs caldós amb el seu temps de xup-xup a la nostra estimada "olleta màgica"!!! Va ser la primera vegada que vaig fer un arròs caldós utilitzant la varietat integral i....no serà l'última. Ens va agradar molt el resultat. 

Aquesta olleta té una història......que no sé com definir-la. Li vaig veure a una companya blocaire, a la Sandra   d' Els Fogons de la Bordeta i em vaig enamorar d'ella (com em diuen a casa, m'agrada "l'obreta"). Ràpidament la vaig poder aconseguir a la ferreteria Vilanova Fustes,S.L. de Móra d'Ebre, però abans vaig demanar opinió a la meva amiga Pepa. És una cassola tradicional valenciana (un "puchero")  i qui millor que la Pepa  per parlar-me d'ella.  
Anomenar-la "olleta màgica" és cosa de la Sandra, d'una publicació a l'Instagram......però ja no m'enredo més, anem a per la recepta!

INGREDIENTS (6p): 
  • 400 grs d'arròs integral
  • 500 grs de popets 
  • 12 musclos
  • 1,2l - 1,5l de brou de peix (aprox.)
  • 1 ceba mitjana
  • 3 alls
  • 3 cullerades de tomaca natural triturada 
  • sal, oli d'oliva 
  • 1 polsim de pebre roig dolç
COM EL PREPAREM?
  1. Escalfem l'oli amb els alls i sofregim els popets durant uns 5-8 minuts. Anem remenant. 
  2. Incorporem la ceba tallada a trossos petits i la tomaca. Ho deixem sofregir ben sofregit. (Jo, en aquest moment, trec els alls).
  3. Tot seguit, incorporem l'arròs i ho remenem durant uns minuts. 
  4. Afegim el brou de peix i el polsim del pebre roig. Quan comença a bullir, heu de baixar el foc. L'hem de deixar  coure  durant una hora aproximadament (hem d'anar revisant el punt de cocció).
  5. Quan faltin 10 minuts per a que l'arròs estigui cuit, serà el moment d'agregar els musclos. 
  6. Apagueu el foc i deixeu-lo reposar una mica. 

Si és que aquesta olleta màgica.....és una passada!!! És ideal per fer els arrossos caldosos!!!







Comentaris

  1. Visca l'olleta màgica!!! Fa els millors arrossos del món, i aquest n'és una bona prova, pintassa! Quina bona inversió vam fer, eh? ;)
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
    Respostes
    1. Una molt bona inversió, sí senyora!!! Al meu pare també li va agradar i....li vaig regalar una petita!!!
      Petons,
      Olga

      Elimina
  2. Aquest arròs és plat de festa!! així caldoset i amb els popets ha d'estar per repetir, ja veig que hauré de demanar una olleta màgica pel cumpleanys ;). Un petó!

    ResponElimina
  3. Té una pinta increible aquest arròs! No se si serà l'olleta o les teves mans, pero esta espectacular! Una abraçada Olga

    "Les receptes que m'agraden"

    ResponElimina
  4. Veus, feia dies que no pensava en l'olleta màgica... tu ja la tens i jo encara no he fet el pas. A veure si em poso les piles perquè aquest arrosset té una pintaaaaa!!!!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dolça.....no et penediràs de l'adquisició de l'olleta!!!! T'ho ben asseguro!!!
      Petons,
      Olga

      Elimina
  5. Aquesta olla no sé si és màgica...però amb la teva col·laboració aconsegueix resultats esplèndids! Aquest arròs caldós de popets...amb arròs integral...havia de provocar la "xupamenta" de dits i avantbraços i tot!!! Jo no he provat mai de fer arròs caldós amb varietat integral...m'ho apunto per aquest hivern! Petons!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!