QUÈ FEM AMB L'ESCALIVADA? CONSERVA I MELMELADA


L'estiu és temps de fer conserva. El camp ens omple de verdures i fruites que no les podem consumir totes de cop així que, el fer conserva i melmelada ens permet poder gaudir d' elles durant tot l'any. 

Avui us explico què faig amb els pebrots, les albergínies i les cebes:  preparo una bona escalivada (hi aboco un raig ben generós d'oli d'oliva). Jo no tinc foc a terra o barbacoa, així que la cuino al forn (queda força bé!!!)
Una vegada  feta l'escalivada, tinc dues opcions: 

OPCIÓ 1 CONSERVA D'ESCALIVADA

Introdueixo l'escalivada en pots de vidre (amb el suc que s'ha fet del procés de cocció al forn) i els poso al bany Maria durant 15 minuts. Enllestits i cap al rebost!
  

                           

OPCIÓ 2 MELMELADA D'ESCALIVADA

En una cassola de terra, preparo l'escalivada amb una mica gens de quantitat de sucre que d'escalivada (Ex: 400g d'escalivada + 300g de sucre) i la deixo reposar unes dues hores.                                     

Transcorregut aquest temps, poso la cassola al foc. Quan arriba a la màxima temperatura, la mantenim durant 10 minuts; a continuació, baixem el foc i ho mantenim al mínim fins que està ben cuit. Anem treien l'escuma que es vaig fent. En uns 40-45 minuts la tindrem enllestida i la podrem triturar utilitzant una batedora. 
  

Una vegada triturada, introduirem la melmelada als pots i els posarem al bany Maria durant uns 15 minuts. 

 





Poc a poc anirem omplint el rebost i quan tindrem damunt la tardor i l'hivern.....ho agrairem!!!


Comentaris

  1. I tant que ho agrairem! Molt bones receptes, un petó Olga!

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Pilar!!! A l'hivern és molt agraït obrir el pot, escalfar i ja està!!!
      Petons,
      Olga

      Elimina
  2. No he provat mai a fer cap de les dues coses... jo l'escalivada la congelo directament en bossetes i queda perfecta. M'apunto la melmelada, amb una torradeta amb formatge ha d'estar deliciosa, no? un petó!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Eva, prova de fer la conserva de l'escalivada!!! Ja veuràs com també queda molt bé!!!
      Petons,
      Olga

      Elimina
  3. boníiiiisima, Olga!
    No deixis de fer-la
    Miriam

    ResponElimina
  4. Em fa enveja el rebost de casa teva! Petons!

    ResponElimina
  5. Mai n'he fet de melmelada d'escalivada. Però si faig chutney de pebrot perquè no a la teva proposta?
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!