GUATLLES ESCABETXADES @OleumFlumen


 


A l´última trobada del Club de Blocaires d' Oleum Flumen a la Finca Les Teixeres (Vinaixa, Les Garrigues) no vaig poder assistir, però sé que les meves companyes blogueres van tornar a gaudir d'una gran jornada a càrrec del Martí Terés. 
Aquell dia se'ns va proposar un nou repte.....cuinar un escabetx. El vaig rebre encantadíssima! M'agraden molts escabetxos, ja ho sabeu. No són difícils de fer i et permeten tenir sempre una "reserva" a la nevera o al rebost.
Ara, aquesta vegada se'm presentava un escabetx amb dos productes d'excel·lent qualitat l' OLI BO i el Vinagre de Poma SUMMUM
Vaig decidir  escabetxar unes guatlles tal i com ho fa la meva mare. Em porten molts bons records ( a banda de que m'agraden moltíssim)!!! Records d'estiu, records de platja, records d'infantesa.....
Vinga, us explico!

INGREDIENTS:
  • 4 guatlles
  • 1 ceba tallada 
  • 4-5 dents d'all
  • Pebre
  • Sal
  • 1 ramet d'herbes que tingui pal de canyella (la meva mare m'explica que li dóna un toc especial)
  • Oli d'OVE OLI BO @OleumFlumen
  • Vinagre de poma SUMMUM (1/2 got) 
  • Aigua (1/2 got) 
PREPARACIÓ:
  1. En una cassola posem un bon raig d'OVE a escalfar, amb els alls. Salem les guatlles.             
  2. Daurem les guatlles. Reservem.            
  3. En el mateix oli sofregim la ceba i la fem coure uns minuts, junt amb el ramillet d'herbes i el pebre. 
  4. Agafem un got d'aigua i omplim la meitat d'aigua i la meitat de vinagre. L'aboquem de cop a la cassola i esperem que torni a bullir. Ho salem.  
  5. Incorporem les guatlles a la cassola i les fem coure durant uns 15 minuts o fins que estigui tendres.
  6. Una vegada estiguin fredes les guardem uns 2-3 dies a la nevera abans de tastar-les. Són més bones quan estan reposades.                                    
Què us ha semblat? Oi que no és difícil? Com diu ella moltes vegades amb molts plats....."quien no come codornices en escabeche, es porque no quiere". 







Comentaris

  1. No som massa d'escabetx amb carns, només n'he fet de conill i mira què són bons! m'apunto aquest! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Teresa...si t'agrada el de conill aquest t'agradarà més!!!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Ep, quines guatlles, àpat perfecte!! I si que són fàcils, si! Ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Marta!!! Amb una bona amanida....un dinar saludable!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Nena, vaig triar el peix perquè sóc de Tarragona, però aquestes guatlles no han de ser bones, han de ser boníssimes! Una molt bona recepta. Una abraçada,
    Nani

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo sóc més d'escabetxar carn...potser és perquè és el que més he vist escabetxar a casa meva.
      Petons, Nani!
      Olga

      Elimina
  4. M'encanteeeen les guatlles escabetxades!!!!!
    I a la propera no hi pots faltar !
    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina
  5. M'encanten les guatlles en escabetx però mai hi he posat canyella. La pròxima vegada n'hi posaré. Sempre s'aprèn alguna cosa, eh? Petons i bona festa major!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Chus, a la meva mare li agrada molt posar canyella!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  6. Boníssimes! Haig de provar de fer-les ja! Normalment els escabetxos els faig més de peix i marisc, però aquestes guatlles han d'estar de llagrimeta! A veure si a la propera trobada a Mas Mariet ens veiem Olga. Molts petons!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!