COCA DE CEBA I TOMÀQUETS CHERRY #1llibre1recepta

 
Els que em  coneixeu bé o em seguiu sovint sabeu que m'agrada molt comprar llibres de cuina. És una de les meves passions! Amb cada llibre aprens nous conceptes,noves tècniques, noves receptes i també descobreixes algun ingredient o, simplement, t'animes a provar fórmules diferents. Els tinc tots en un mateix prestatge i, de tant en tant, m'agrada agafar-ne uns quants i fullejar-los, i decidir quina recepta tinc clar que faré. 
Un dels últims que he comprat és aquest, LES MILLORS COCQUES CATALANES, de Vicent Marquès. És un recull d'unes dues-centes de coques i panades tradicionals de Catalunya, València i Balears. A banda de les receptes podeu aprendre més sobre cultura gastronòmica, història, antropologia....                      
Abans de continuar vull que llegiu aquest fragment:        " Les nostres coques no són tan conegudes, és veritat, però no és per falta de mèrits, perquè són tan bones i variades com aquelles, i no dic que més perquè no vull que ningú em puga titllar de xovinista. L'única diferència, trobe jo, és que els italians, com els francesos, saben vendre molt bé la seua cuina mentre que nosaltres mai hem provat de vendre-la i, per tant, és desconeguda per als forasters". Què em dieu? Opineu el mateix? 

Vaig a per la recepta! Una varietat d'una COCA DE TOMACA!

INGREDIENTS: 
  • 400g de farina de força
  • 25g de llevat fresc
  • Aigua tèbia (3/4 parts d'un got d'aigua)
  • Oli d'oliva VE (1/4 d'un got d'aigua)
  • 1 ceba grossa
  • uns 15-20 tomàquets cherry
  • 1 grapat de pinyons
  • 1 polsim de sal
PREPARACIÓ:
  1. Dissolem el llevat fresc en l'aigua tèbia.
  2. Posem la farina en forma de volcà sobre el pedrís de la cuina, hi fem un clot, hi afegim el polsim de sal i l'aigua amb el llevat. Ho anem remenant i ho amassem. Ha de quedar una massa ferma i elàstica. 
  3. Una vegada la tenim amassada, deixem reposar la massa unes dues hores dins un bol tapada amb un drap.                                               
  4. Mentrestant lleva la massa preparem la cobertura de la coca. Tallem la ceba en juliana i els tomàquets en dos parts. 
  5. Posem una paella al foc amb oli d'oliva VE i sofregim lleugerament la ceba, a foc baix. Quan la tenim quasi feta incorporem els tomàquets. Quan estan a meitat de coure apaguem el foc i retirem. 
  6. Escalfem el forn a 180º.
  7. Una vegada ja ha llevat la massa, preparem una llanda de forn: la muntem lleugerament amb oli i l'empolvorem amb farina. Escampem la massa i li fem una vora.                                         
  8. Repartim la cobertura de la coca i els pinyons. L'enfornem a 180º durant uns 30-35 minuts. La deixem refredar sobre una reixeta.   
Què us ha semblat? A nosaltres ens va agradar molt! El jovent de casa va demanar que la torni a repetir així que...la pizza ja té una competidora! 







Comentaris

  1. Molt bona!! Té un aspecte deliciós!! I jo amb el forn de casa trencat!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I jo també pense que no hem sabut vendre prou la nostra gastronomia fora de casa nostra

      Elimina
    2. Francesc, era molt bona! Però que molt bona!
      Poc a poc anem aprenent dels italians i els francesos, anem endarrerits però anem avançant!
      Petons,
      Olga

      Elimina
  2. És un dels problemes que tenim: sempre sembla com que ens faci por destacar. Completament d'acord! El llibre ja em va semblar que m'agradaria i ara que he vist la coca... va directament a la llista de properes compres.
    Bon estiu guapa!

    ResponElimina
    Respostes
    1. T'agradarà molt el llibre! Diversitat de receptes de masses i de combinacions d'ingredients! A veure si poc a poc ens anem creient que tenim una cuina excel·lent!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Mmmm ideal aquesta coca, ja en sabem de fer coses ben fetes... El que no sabem és vendre'ns i això és sabut, però no hi manera de posar-hi remei.
    Punts wapa

    ResponElimina
    Respostes
    1. En sabem i molt! Ara....ens hem de posar més les piles en potenciar-ho!
      Petonets, Marta!
      Olga

      Elimina
  4. Aquesta coca ha de ser un sopar d'estiu esplèndid!!! Petonarros!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Mònica! Això va ser! Una amanida i aquesta coca.....sopar ideal d'estiu!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  5. Potser no cal vendre'ns, massificar i industrialitzar els nostres productes. Gaudim de les nostres receptes ben fetes i saboroses, amb productes ben nostres i qui vulgui, ja sap on les pot trobar!
    Aquesta coca és una exquisitesa estiuenca Olga!
    Vaig a posar-me al dia amb tu perquè tinc moltes receptes pendents

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Evidentment, no cal fer el que han fet els italians amb la pizza! Perquè després a qualsevol cosa se li diu pizza!
      Petonets i....molt bona setmana, Glòria!
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!