FARINOSA FARCIDA DE CONFITURA DE CARABASSA I CABELL D'ÀNGEL


Aquesta recepta dolça que us presento avui fa gairebé un any que la vaig fer. Els records que em porta són una mica "agredolços"; per una part, la recordo amb il·lusió perquè va ser un dels primers dolços que vaig fer a la meva nova cuina de #casaQuarteró i per altra part....la recordo amb tristesa perquè la vaig fer en setmanes posteriors a que ens deixés el meu sogre, tot just fa un any. Ja veieu....els sentiments van molt lligats amb la cuina!

La primera farinosa que vaig fer me la va ensenyar la mare de la meva companya Sílvia. Us la recordo clicant aquí! La Sra. Carme Bladé va fer una fantàstica farinosa de maçana. 
La que jo us porto avui està farcida de confitura casolana de carabassa i cabell d'àngel. 

La vaig fer més petita que la Carme. Vaig trobar a faltar la seva fusteta! 
A veure què us sembla! 

INGREDIENTS:
  • Un grapat de celiandre ("saliàndria", a Benissanet) i un grapat de matafaluga. 
  • Aigua per bullir el celiandre i la matafaluga (una, aproximadament)
  • 1 tasses d'oli
  • 1 tasses de llet
  • 1 tassets de vi blanc
  • 25 gr de llevat fresc 
  • 1/2 kg de farina aprox. 
  • sucre 
  • suc de llimona
  • sucre vainillat
PREPARACIÓ: 
  1. Posem a bullir l'aigua amb el celiandre i la matafaluga. Deixem fer un bull i ho colem. Esperem fins que es fa tebi.                          
  2. TRADICIONAL: En un bol posem l'aigua, la llet, el vi blanc i el llevat. Barregem molt bé per tal que es desfaci el llevat. // THERMOMIX: posem dins el got els líquids i el llevat. Barregem 6seg/Vel.3
  3. TRADICIONAL: Tot seguit, comencem a incorporar la farina. Quan la massa comença a agafar consistència la passem al pedrís. Continuarem afegint la farina i anirem amassant. THERMOMIX: Afegim la farina i barregem 10 seg./Vel.6 Tot seguit, amassem 2 minuts/Got tancat/Vel. Espiga. 
  4. Quan tenim la massa ben amassada, la tapem amb un drap i la deixem reposar fins que augmenta el doble el seu volum.                         
  5. Escalfem el forn a 180º. 
  6. Enfarinem el pedrís de la cuina (ella ho feia sobre la posteta) i posem paper vegetal al pedrís.  
  7. Escampem molt bé la massa. Ha de quedar molt fina. És molt important que no se'ns foradi!!!    
  8. Una vegada tenimm ben escampada la massa, la comencem a farcir amb la barreja de confitures. El farcit el posarem en un costat, de manera que poguem doblegar la massa. Per tant, és important que deixem una "voreta" per poder fer un cordó a la massa.                                              
  9. A continuació, dobleguem la massa i la tanquem.     
  10. Quan la tenim enllestida la col·loquem a la llanda del forn i li donem forma de pastisset (aprox.). Hem d'anar amb molt compte!!!              
  11. Una vegada la tenim a la llanda, aboquem un bon raig d'oli i l'empolvorem amb sucre i sucre vainillat. També podrem afegir unes gotes de suc de llimona. 
  12. L'enfornem a 180º fins que estigui daurada.
 

Ens va agradar moltíssim! Aprofiteu a fer-la aquests dies de primavera! 


Comentaris

  1. Bona nit, Olga. No el coneixia quan vas publicar l'altra recepta per tant, no coneixia la coca farinosa. És diferent a les coques dolces que fem per ací i m'encanta, més per com l'has farcit. Tot casolà i ben bó.
    Beset.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els dolços casolans i tradicionals.....que bons, oi?
      Petonets, Marisa!
      Olga

      Elimina
  2. Records... ens fem grans Olga!!
    Però els records ens ajuden!! I bona manera q no s'oblidin!! Ptnts wapa

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant que ens ajuden! Són molt importants a la nostra vida.....
      Petonets, Marta!
      Olga

      Elimina
  3. Una recepta més pel recull de plats tradicionals de la teva terra i m'encanta!! ha d'estar boníssima amb aquest farciment ;). Un petonàs!

    ResponElimina
  4. Moments... la vida en té tants que volem recordar i els associem amb algun gust, plat o recepta...
    La farinosa és per fer-la aviat, ha de ser molt bona!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  5. Que buenos que son estos dulces caseros y tradicionales Olga.
    Bona setmana
    peto

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!