CAKE DE NECTARINA #fruitadolçadelariberadebre


Estic molt contenta amb el meu nou motlle ceràmic! 
El vaig comprar fa unes setmanes i ja estava una mica impacient per estrenar-lo. Aquesta setmana he trobat el moment ideal per fer-ho! Tot el que he llegit sobre ell....s'ha confirmat! Una cocció perfecta i bellesa unides en un sol producte!


Fa uns dies una companya em va preguntar per receptes de dolços amb nectarina per la Thermomix. Em vaig posar a buscar, remenar i vaig seleccionar unes quantes. M'encanta llegir altres blocs! Entre les receptes triades estava un Plum Cake de Nectarina del bloc Thermorecetas. He fet una adaptació de la recepta (si cliqueu l'enllaç podreu trobar l'original i els passos per fer-la amb la Thermomix). 
Vinga, us explico!

INGREDIENTS: 
  • 3 o 4 nectarines de la Ribera d'Ebre 
  • 150g de mantega a temperatura ambient
  • 135 g de sucre
  • 15g de sucre vainillat
  • 4 ous M 
  • 300g de farina 
  • Ratlladura d'una taronja (a la recepta original, de llimona)
  • 10g de Cointreau (a la recepta original, 7g d'azahar)
  • 30g de llet sencera
  • 1 sobre de Royal 
  • 1 polsim de sal
PREPARACIÓ: 
  1. Rentem les nectarines, les pelem i les tallem a làmines no molt primes. Reservem.
  2. Barregem la farina, sal i el Royal. Reservem.
  3. Muntem amb mantega el motlle. 
  4. Escalfem el forn a 180º.
  5. Al bol de l'amassadora posem la mantega i el sucre. Barregem amb l'accessori pala a velocitat mitjana fins que tenim una textura ben cremosa. 
  6. A continuació incorporem els ous, d'un en un. No afegim un fins que l'anterior no està ben integrat. Ho fem a velocitat baixa. 
  7. Tot seguit, afegim la ratlladura de taronja. 
  8. Seguim i aboquem la meitat de la farina. Barregem. Continuem amb els líquids (llet, Cointreau)  i barregem. Finalment incorporem el que ens queda de farina. Acabem d'integrar amb una espàtula. 
  9. Aboquem la massa al motlle i la repartim bé. 
  10. Col·loquem verticalment els talls de nectarina, deixant una part fora (no les apretem cap endins).  
  11. Enfornem durant uns 50-55 minuts o fins que comproveu que està ben cuit. 
 
Gaudireu d'un cóc ben refrescant fet amb fruita dolça de la meva estimada comarca, la Ribera d'Ebre. 
Us animo a preparar-lo! 
Avui l'he compartit a l'escola amb les companyes i ha agradat moltíssim. 


 

Comentaris

  1. Quin cake més original!!! I el motllo, preciós!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És molt bo! I si les nectarines estan al punt de maduració i dolçor....no vegis! El motlle....feia moooolt temps que li anava darrere!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Quin suc que li treuràs al motlle!! Ja ho estic veient! Pots fer el pa de nous, també! Deliciós 😘😘

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Marta! És una passada! El pa de nous...el tornaré a fer en aquest motlle! El vaig fer la setmana passada, però va ser per regalar.
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. M'agrada moltissim aquest cake :) Ara per berenar m'aniria bé un tallet ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs....si t'animes a venir et guardo un trosset!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  4. M'encanta!! podria fer el mateix cake amb els prèssecs de l'hort del meu pare, que en tenim un munt i al final se'ls acaben menjant els ocellets!! bona idea!petons

    ResponElimina
  5. Una buena idea este cake y ahora en la temporada de la fruta exito seguro.
    Bon cap de setmana
    petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Miquel...el vaig portar a la feina i va agradar molt! Èxit!
      Petonets i bon cap de setmana,
      Olga

      Elimina
  6. Ei, que em pensava que t'havia deixat comentari!!!!😱😱😱😱
    Què vols que et digui...molt fan dels cócs, molt fan dels cocs amb fruita fresca...molt fan d'aquest coc amb nectarina!!!!
    I el motlle... xulíssim!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. No pateixis pel comentari!
      Ja sé que ets molt fan dels cócs amb fruita!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  7. Olga, veig que has fet un us excel·lent del motllo. A mes que es precios, aquesta recepte m' encanta. Vom tiras cap a casa he?,😂😂😂😂amb las nectarines de la Ribera del Ebre. Si las poso de un altre lloc, sortirà tan bo?😉
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Manu, m'afalagues amb les teves paraules! A tu et sortirà més bo fins i tot, posis el que posis!
      Petonets,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!