COCOTXES A L'AROMA DE GARNATXA BLANCA I CÒCTEL DE BENVINGUDA @OleumFlumen @Cuinema6mans




Fa unes setmanes les meves companyes blogueres Glòria i Marta, juntament amb altres bloguers de renom, van assistir a una trobada a Les Teixeres, amb el Martí Terés d' Oleum Flumen.  Jo també vaig estar convidada però no vaig poder anar-hi. Què hi farem! 
Com sempre, el dia va anar genial. El Martí és un gran amfitrió i una vegada més ho va demostrar. 

D'aquesta trobada va nèixer aquest @Cuinema6mans d'avui. 
El Martí va preparar un còctel amb pastanaga i la Glòria ens va proposar preparar una tapeta per acompanyar-lo. 
Jo he optat per unes cocotxes...una autèntica delícia! 
Vaig consultar diverses receptes i vaig veure que algunes portaven txakolí. Com jo no en tinc, el vaig substituir per una bona garnatxa blanca de Gandesa (Terra Alta). 
Us explico!



INGREDIENTS COCOTXES (3 racions de 2 cocotxes): 

  • 6 cocotxes dessalades 
  • 1/2 ceba petita tallada ben petita
  • 3 alls, pelats i tallats a trossets
  • 1 bitxo
  • 1 got de vi blanc (garnatxa blanca de la Terra Alta)
  • 1 raig d'aigua
  • 2 cullerades de farina
  • Sal
  • Oli d'OVE
  • Julivert 
PREPARACIÓ COCOTXES: 
  1. En una cassola de terra sofregim la ceba i els alls amb l'oli. 
  2. Quan la ceba estigui quasi al punt afegim la farina i la cuinem. 
  3. A continuació incorporem la garnatxa blanca, les cocotxes i una mica d'aigua. Empolvorem amb el julivert i ho fem coure uns 10 minuts a foc mitjà. 

INGREDIENTS CÒCTEL DE PASTANAGA (Recepta de lMartí):
  • 2 pastanagues liquades
  • El suc de dues taronges
  • El suc d'una llimona
  • 1/2 cullerada de sucre
  • Un polsim de ratlladura de gingebre (al gust)
  • Un raig de rom blanc (al gust)
  • 1 raig d'oli OVE 



La veritat és que...vam gaudir d'un aperitiu de luxe! Moltes gràcies per la recepta del còctel, Martí!
Mireu quines són les propostes de les meves amigues: 
- Marta, de Pa de nous

Comentaris

  1. Saps, no je cuinat mai cocotxes!!! Tenen una pinta!! I el còctel boníssim!! 😘😘
    Proper repte al setembre, no?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marta, aquesta ha estat la meva primera vegada! Són molt bones.....
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Aquestes cocotxes estan dient mengeeeeem!!!!
    I el còctel molt bo, veritat?
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. El còctel....sorprenent! Ens va agradar molt! I les cocotxes...que t'he dir, boníssimes!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Genial!!! i amb garnatxa..jejeje. Petons!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cristina...potser no està bé que jo ho digui però sí....estaven molt bones!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  4. Que bonas las cocochas y este aperitivo debe de estar muy bueno.
    Bon cap de setmana
    peto

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Miquel! Vam xalar moltíssim!
      Petonets i bon cap de setmana,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!