ESCOPINYES A LA MARINERA


A casa ens agraden moltíssim les escopinyes. Quasi sempre les preparo al vapor o amb una mica d'aigua, llorer, julivert  i uns agranets de pebre. 
Ara feia mot temps que no en comprava.Vaig anar al super, vaig veure que estaven molt bé i...vinga, a la bossa! Tenia ganes de preparar un bon aperitiu! 
El cap de setmana passat em vaig animar a fer-les a la marinera, tenia ganes de cuinar-les diferent. 
No he fet cap recepta especial....l'únic que té d'especial és que està feta amb un vi blanc molt especial per nosaltres, el vi blanc de la tia Juanita de Gandesa. Sempre en tenim a casa! 
La tia Juanita (cosina germana del meu sogre i una de les més bones persones que conec) s'encarrega de que mai ens falti! És un vi amb toc molt especial, d'una bóta que té a casa seva; m'encanta el gust que dóna a la cuina. Les escopinyes han quedat.....delicioses! 
Vinga, us explico!

INGREDIENTS:
  • 300g cloïsses
  • 1 all 
  • 1 ceba petita tallada a trossets petits
  • 1 polsim de julivert
  • 1 gotet o tassa de cafè de vi blanc
  • Sal 
  • 1 culleradeta de postres de farina aprox.
  • 1 polsim de pebre mòlt
PREPARACIÓ: 
  1. En un bol posem les cloïsses i les cobrim amb aigua i sal. Les tenim durant dues hores aproximadament, canviem l'aigua una vegada.          
  2. Una vegada hem finalitzat el procés de neteja de les cloïsses, ens disposem a cuinar-les. Tallem la ceba a trossets ben petits (o al vostre gust). 
  3. En una cassola o paella posem a escalfar una mica d'oli amb un all. Jo el poso sencer, però el podeu tallar a trossets petits. Sofregim la ceba. Anem remenant. 
  4. Quan la ceba està a punt incorporem la farina i la barregem molt bé amb el sofregit. Immediatament després incorporem el vi blanc. Deixem "evaporar" una mica. 
  5. Tot seguit aboquem les cloïsses i les cuinem fins que s'obren, sense parar de remenar. Empolvorem amb julivert i una mica de pebre. La que no queda oberta, la desestimem. 
I ràpidament les presentem a taula! I gaudim d'allò més! 



Comentaris

  1. Que rebones! Aquest vi de la tieta Juanita, ja m'agradaria tastar-lo!!! Ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marta...és un vi que el que té d'especial és el carinyo amb el que ens el dóna la tia! És molt bo, però per mi...el principal és l'anterior!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Quin saboret devien tenir amb el vi. Sempre són bones les escopinyes.

    ResponElimina
  3. Quin goig que fan!!! Un boníssim aperitiu!

    ResponElimina
  4. Que buenas que son ya solas y si encima le añades el toque de la cebolla y del vino de Gandesa quedan riquisimas.
    petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Miquel! A partir d'ara les haurem de fer una vegada de cada manera!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  5. Escopinyes al vi blanc...avisa quan tornis a fer-ne...m'agraden moooolt!

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!