CLAFOTÍ DE PRÉSSEC GROC I AMETLLA



Tot i que som a començament de setembre, encara podem gaudir d'uns bons préssecs. Al camp en trobem de moltíssimes varietats i ara ens arriben les tardanes. No ens resistim a deixar de gaudir de la fruita dolça d'estiu! Serà perquè no tenim ganes de que arribi la tardor? 
Avui us porto un segon clafotí, una segona recepta que vaig provar després d'estrenar-me per primera vegada amb aquestes postres tant i tant delicioses i refrescants. 
La recepta la vaig descobrir a DIRECTO AL PALADAR. Em va agradar molt que portés ametlla.....que bona és! Li dóna un toc molt especial, tant la farina com l'ametlla laminada....i si l'acompanyeu d'una bola de gelat de vainilla, no té nom!
Vinga, us explico!

INGREDIENTS: 
  • 2 ous L
  • 80g de sucre
  • 1 polsim de sal
  • 1/2 cdta d'essència de vainilla
  • 30g de farina d'ametlla
  • 20g de farina d'ús comú
  • 100g de crema de nata fresca (creme fraiche) 
  • 2 préssecs grans tallats a daus
  • Una mica de mantega per greixar el motlle
  • Sucre glass i un grapat d'ametlla laminada per decorar 
PREPARACIÓ:
  1. Escalfem el forn a 180º i greixem el motlle amb una mica de mantega. 
  2. Tamissem la farina. Reservem.
  3. Batem els ous, el sucre, el polsim de sal i l'essència de vainilla fins que augmenti de volum i es faci blanquinosa. Si ho fem amb la KA, utilitzem l'accessori de varetes a alta velocitat. 
  4. Tot seguit incorporem la farina tamissada i la farina d'ametlla suaument, a poc a poc. Amb la KA canviem l'accessori varetes per la pala i incorporem les farines a poc a poc, a velocitat 1. 
  5. Per últim, afegim la crema fresca i ho acabem de barrejar. 
  6. Col·loquem 3 parts dels daus de préssec al motlle i a continuació la massa. Repartim els daus que ens queden per sobre. Empolvorem amb una mica de sucre.                                               
  7. Enfornem durant uns 30 minuts (fins que la massa hagi quatllat i per sobre estigui una miqueta daurada). 
  8. Una vegada ha finalitzat la cocció el deixem refredar. El podeu menjar tebi o fred (a mi m'agrada més fred). 
  9. El presentem amb ametlla laminada per sobre i sucre glass. 

Ja veureu com gaudireu moltíssim amb aquestes postres! Aprofitem els últims dies d'estiu....que ja s'acaba! 



Comentaris

  1. Mmmm...si té nom: DELICIÓS!!!=)MªAssumpció

    ResponElimina
  2. Hola Olga. M'encanta el prèssec o bresquilla com li diem per ací. El cafloutis de maduixa que jo vaig fer, també porta ametlla i m'agrada molt més.
    M'emporte el meu trosset.
    Besets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marisa, els meus iaios paterns (de Montalbán, Teruel) deien "presquillas y prescos"! M'ho has fet recordar!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Hola!! Quina pintasaaa , amb una bola de gelat, te que ser molt bo 😋 Ptnts

    ResponElimina
  4. Ai Olga, com m'agraden els préssecs! Presentats així, en clafoutis sembla una delícia! a vegades oblidem altres postres que sempre hi són!!!
    Petons bonica

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marta, per mi ha estat l'estiu del descobriment del clafoutis! Amb préssec....molt bo!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  5. M'encanta aquest pastís amb els préssecs, són una temptació :) 1 petó

    ResponElimina
    Respostes
    1. Lídia, tens raó! Els préssecs són una gran temptació! I en pastís...ja no diguem!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  6. Que buena sin lugar a dudas esta combinacion. Genial.
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Miquel! Sí, amb el toc de l'ametlla queda molt bo!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  7. una molt bona combinació, m'encanta el préssec amb els fruits secs. petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Roser! Amb l'ametlla per sobre és molt bo!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  8. Olga, n'havia fet de cireres, aquest l'haureu de provar de fer!!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!