CÓC RÀPID DE LA RIBERA D'EBRE #1llibre1recepta

A casa ens agraden molt els cócs, siguin com siguin. Això sí....el rei dels cócs és el meu fill Joan. Li encanten! Té utèntica devoció! A ell no li agraden molt els dolços, només és de cócs, magdalenes casolanes i croissants. 
A mi ja em va bé, així tinc excusa perfecta per anar provant diferents  receptes tradicionals. 
Ara que em marxarà a estudiar a Barcelona tinc molt clar que aprofitaré els caps de setmana que vingui a casa per mimar-lo i fer-li un cóc. I que en prengui per la setmana! 
Estic davant d'un canvi molt important a la meva vida i estic una mica trista però.....és el que toca! El fill ha de volar, ha de fer la seva!                        
La recepta que he triat és del llibre COQUES I CORASSONS, de l'Anna Llop i la Laura Mur. Un llibre que és tot un tresor! Hauria de ser imprescindible a totes les cases de la Ribera d'Ebre. 
L'Anna i la Laura ens expliquen que aquesta recepta la van recollir a Flix, població del nord de la comarca. 
Vinga, us explico!
INGREDIENTS: 
  • 6 ous
  • 400g de sucre (jo he posat 380 sucre+20g sucre vainillat)
  • 300g de farina 
  • Ratlladura d'una llimona
  • 1 gotet de llet
  • 1 gotet d'oli d'OVE
  • 1 sobre de Royal
  • Sucre glass per decorar (opcional)
PREPARACIÓ: 
  1. Escalfem el forn a 160º i preparem un motlle rectangular (el folrem amb paper vegetal). 
  2. Tamissem la farina i el Royal. 
  3. Separem les clares dels rovells. 
  4. Pugem les clares a punt de neu (amb la KA, varetes, alta velocitat). 
  5. Per un altre costat, barregem el sucre i els rovells fins que queden escumosos. Afegim l'oli i la llet a poc a poc. Incorporem la farina i ho barregem amb suavitat (amb l'accessori pala si ho feu amb la KA). 
  6. Finalment, incorporem les clares a punt de neu a la massa anterior. Ho fem molt poc a poc, amb suavitat i molt carinyo, amb una espàtula i fent moviments envolvents. 
  7. Aboquem la massa al motlle i ho enfornem durant uns 30 minuts a 160º. 
  8. Una vegada ha finalitzat el procés de cocció el deixem refredar sobre una reixeta. 
  9. Si volem, el podem decorar amb sucre glass (opcional). A mi m'agrada fer-ho! 

És un cóc molt esponjós i suau....amb un molt bon gust a tradició. Us agradarà! 



Comentaris

  1. El Joan comença una nova etapa, llei de vida!! Però avui en dia estem més connectats que mai! �� I com q li faràs cocs com aquest i li prepararàs túpers, cada setmana el tindràs amb tu!! Una abraçada molt forta����

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marta, sí....ho sé, estem més connectats que mai i en cotxe estem a "un tiro de pedra"! Poquet a poquet em vaig fent a la idea....
      Molts petonets i bona setmana,
      Olga

      Elimina
  2. Hola Olga. Sols veure el tall ja no cal llegir la recepta. Estic segura de que estava boníssim. El teu fill té sort de tindre una mare tan especial.
    Els fills tenen que començar a fer la seua vida i les mares ho sentim molt fort.
    Disfruta d'ell cada vegada que torne a casa. Felicitats als dos de nou.
    Besaeta forta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per les teves boniques paraules, Marisa!
      Estic mentalitzada de que ha de marxar però...em costa i m'emociono quan hi penso. És com una barreja de sentiments: alegria i satisfacció pel fet que comença els seus estudis universitaris en una ciutat que a ell li agrada molt i una mica de melangia pel fet que ja no el tindré cada dia amb mi.
      Petonets i molt bona setmana, Marisa!
      Olga

      Elimina
  3. Qué rica!! Hemos coincidido con la receta, prácticamente es igual, pero qué rica está. Bss.

    ResponElimina
  4. m'encanten aquestes coques tan espongoses! te les poses a la boca i sembla que mengis núvols oi?? petons

    ResponElimina
  5. La Laura i l Anna son unes kraks de la cuina, aquest coc es bonisim! I naltros, com a mares, estem contentes que els nostres fills volin encara que ja els enyorem! Oí, Olga?

    ResponElimina
  6. Hola,com es fa per a que et quedi la costra dura i trencada del damunt?,com a la 1a foto,merci!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!