PA DE NOUS DE @PadeNous @Cuinema6mans


Aquesta entrada és com un petit homenatge o reconeixement a la nostra

estimada companya bloguera MARTA del bloc PA DE NOUS. És un @Cuinema6mans diferent.....
Recordo perfectament el dia que la vaig conèixer! Va ser fa uns quants anys, en un sopar bloguer on jo no coneixia a ningú (al que vaig ser convidada per la Glòria de No tot són Postres a la cuina) i vaig tenir la sort de seure davant d'ella i al costat de l'Agustí Cangrejo Grande. La Marta estava embarassada del seu fill Pol i va estar acompanyada tota l'estona de la seva càmera de fotografiar. Allò va ser l'inici d'una bonica relació que poc a poc amb el temps s'ha anat consolidant i de la que estic molt feliç de tenir-la. 
Fa uns dies ens vam posar d'acord la Glòria i jo en publicar la recepta que dóna nom al bloc de la Marta....un PA DE NOUS.  La recepta és de la mare de la Marta i a ella li surt a la perfecció. 
L'última vegada que ens vam trobar vaig tornar a casa amb un pa de nous fet per la Marta i el vaig trobar....una autèntica delícia. A casa ens va agradar moltíssim! 
Pa de nous obsequi de la Marta Padenous
Com veureu, he preparat dos pans petits en comptes de fer un pa gran. Un em va quedar més planet i l'altre més alt. 

Un d'ells va ser un regal d'agraïment. Com ja sabeu m'agrada regalar dolços! 

INGREDIENTS: 
  • 1 ou
  • 185 de sucre+15g de sucre vainillat
  • 30g de mantega
  • 350g de farina 
  • 1/2 sobre de Royal
  • 200ml de llet sencera freda
  • 1 polsim de sal
  • 1 raig d'oli d'OVE
  • 1 raig de COINTREAU
  • 100g de nous 
  • 100g de panses 
PREPARACIÓ: 
  1. Posem en remull les panses amb Cointreau (o amb rom,al vostre gust) una hora abans de començar els preparatius del pa de nous. 
  2. Escalfem el forn a 180º.
  3. En un bol barregem l'ou, la mantega i el sucre (si ho fem amb la KA, utilitzem l'accessori pala i batem a velocitat mitjana) fins que ens quedi una massa ben cremosa. 
  4. A continuació incorporem la farina+llevat i la llet en quatre vegades(llet-farina-llet-farina) a poc a poc vigilant que no es facin grumolls. Si ho feu amb KA amb l'accessori pala a velocitat 1. Al final afegim el licor i l'oli d'OVE. 
  5. Per últim, incorporem les panses i les nous. Ho barregem amb molta cura, amb suavitat, amb una espàtula. 
  6. Aboquem la massa dins un motlle rectangular folrat amb paper vegetal d'enfornar. Fem un tall amb un ganivet a la part de dalt de la massa.
     
  7. Enfornem durant uns 45 minuts a 180º. Comprovem que està ben cuit amb un testador.  
  8. El deixem refredar damunt d'una reixeta. 
Quan el tinguem ben fred i reposat....a gaudir-lo i a compartir-lo! 

Clicant aquí podreu consultar la recepta de la Glòria de No tot són postres....a la cuina. Ella és una autèntica artista rebostera! 

Comentaris

  1. Hola Olga! Poc abans poc tornem al la rutina,. Bobina mica diferent però que ja recessió posar ordre!! Un pa molt bo i molt indicat per la Marta de Pa de nous!!genial!! Bé, que tinguis bon començament de curs!!!petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Teresa! El començament de curs va....perfecte!
      I el pa de nous...tot un gran descobriment!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  2. Hola de nuevo Olga y que bonito detalle para la Marta.El pan de nueces en casa gusta mucho y este con lo que lleva esta claro que esta tremendo.
    petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Miquel! La recepta de la Marta és....molt bona! Una autèntica delícia!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  3. Quin goig d'entrada , quin goig de pa de nous i quin goig tenir-vos com a amigues-companyes blocaires😍😍😍
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Glòria! La teva....m'encanta! I sí, jo també estic contenta de tenir-vos com amigues!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  4. Sou uns soletes! I com tu diries #feliçcomunanís q faria jo sense vosaltres!!!
    Tot un plaer regalar-vos el meu pa fe nous i feliç que avui el publiqueu!!
    😘😘😘😘

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tu sí que ho ets, Marta! M'agrada veure't feliç!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  5. Fa una fila! i una extensió d'aquest pa cap a Barcelona, quan?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cristina...cap problema en enviar-lo! O millor...t'ho porto!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  6. No tinc KA....però segur que provaré de fer!:=)MªAssumpció
    Gràcies!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I et quedarà perfecte! I t'agradarà molt! I voldràs tornar-lo a fer!
      Petonets,
      Olga

      Elimina
  7. Un pa ple de nous i d'emocions! Que bé!! Ha de ser ben bo i segur que intentaré fer-lo en alguna ocasió.
    Petons! I visca l'amistat! ♥

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!